Tym razem zajęliśmy się problemem biodegradacji odpadów. Chcemy sprawdzić, w jakim tempie rozkładają się różne odpady i czy ten proces zależy od podłoża, w którym są one zgromadzone. W tym celu przygotowaliśmy cztery zestawy doświadczalne: I – podłożem była woda z kranu; II – podłożem była woda zakwaszona octem; III i IV – podłożem była gleba z dodatkiem preparatu przyspieszającym rozkład odpadów (tzw. komposterem). Do tych podłoży włożyliśmy po kilka odpadów: do zestawu I, II i III włożyliśmy kawałek ręcznika papierowego i zadrukowanej kartki papieru, kawałek folii biodegradowalnej, kilka sztuk wypełniacza celulozowego oraz fragment talerza z otrąb pszennych. Do zestawu IV został włożony ogryzek jabłka, skorupka jajka, skórka z banana i kawałek sałaty. Założyliśmy karty obserwacji, na których co kilka dni będziemy wpisywać wyniki doświadczenia.
Drugie zagadnienie dotyczyło właściwości wody. W tym celu przeprowadziliśmy kilka krótkich doświadczeń: „złamanie” łyżeczki w wodzie, badanie zawartości wody w warzywach, zjawisko dyfuzji barwnika w wodzie, badanie rozpuszczalności barwnika w wodzie i oleju. Tym „wodnym” akcentem podsumowaliśmy tegoroczne zajęcia.